whatsapp icon

Service Adviseur

Service adviseur

Uitgelicht: Service Adviseur

Algemeen

De kandidaat woont momenteel zelfstandig. Heeft goed contact met zijn familie. Hij sport 3 keer per week is lekker bezig met boksen. Voor de coronamaatregelen deed hij ook nog aan zaalvoetbal. Zijn hoogst genoten opleiding is MBO niveau 4 in Detailhandel

Commercieel medewerker

Hij heeft de functie bekleed als commercieel medewerker. Zijn werkzaamheden bestonden voornamelijk uit het regelen van import en exportdocumenten. Dus hij zorgde ervoor dat het logistiek, kentekens, keuringen en schades tiptop in orde waren.

Hij heeft voornamelijk contact gehad met zijn (klanten) dochterondernemingen, de werkwijze ging voornamelijk over de eisen van opdrachtgevers. Hij heeft ook contact gehad met zijn collega’s in Zwitserland en Frankrijk. Zijn voertaal was Engels.

De kandidaat is trots op zijn laatste deal wat ze hebben gemaakt. Ze hebben 750 voertuigen moeten regelen voor hun dochterondernemingen en externe partijen. Daarnaast is de kandidaat trots op dat hij een voordeel heeft gecreëerd door naar een partij voor exportdocumenten op zoek te gaan die voordeliger is. Hij heeft op jaarbasis € 50.000,- bespaard.

Swissport

De kandidaat heeft bij Swissport, kandidaten moeten begeleiden die nieuw binnen zijn gekomen. Hij heeft ze moeten inwerken op 3 à 4 systemen waar ze gebruik van hebben gemaakt. De contacten voorgesteld. Uiteindelijk uitleg gegeven hoe elke vliegtuigmaatschappij werkt. Elke partij heeft namelijk andere prioriteiten en deadlines.

Specifieke vragen

  • Stel je hebt een order besteld en het gaat niet door omdat er een productiefout zit bij je leverancier wat ga dan doen?

Eerst navragen waarom het doorgaat. De exacte datum opvragen wanneer het wel opgelost kan worden. Uiteindelijk toch proberen om bovenaan de lijst te komen zodat je wel eerder je producten ontvangt. De planning doorgeven aan je klant.

  • Hoe denk je dat een dag van een (Aankomend) Projectcoördinator eruitziet?

Drukke baan, veel regelen, telefonisch contact, mailverkeer op zoek naar oplossingen. Een soort mediator.

Competenties

De kandidaat kan makkelijk contact maken met mensen en zich aanpassen aan de situatie. Als persoon komt hij betrouwbaar over. Heeft doorzettingsvermogen, hij wil graag afmaken waar hij aan begonnen is. Enig valkuil is dat hij te veel hooi op zijn vork kan nemen. Daarnaast is hij creatief met bedenken van producten. Als voorbeeld hij heeft eenmalig een trainingspak ontworpen en binnen 3 maanden heeft hij al zijn producten uitverkocht.

Hij is leergierig, hij leert het makkelijkst door te doen. Hij heeft een interne opleiding van 3 maanden kunnen afmaken binnen 3 weken om als steward te starten. Hij heeft de doelstelling gehad bij zijn laatste werkgever om binnen 6 maanden alles onder de knie te krijgen, hij kon binnen 4 maanden al volledig functioneren.

Hij heeft een open karakter, bij kritiek staat hij er positief tegenover. Leert liever van kritiek dan dat hij dit negatief opvat.

Bij zijn laatste werkgever heeft hij zijn competentie analytisch vermogen verder kunnen ontwikkelen. Hierdoor heeft hij makkelijker overzicht kunnen houden over zijn processen, prioriteiten kunnen stellen en monitoren.

Motivatie

Hij zou het leuk vinden om in een groeiend bedrijf de kans te krijgen om ook zelf door te groeien. De uitdaging ziet hij in de functie, drukte ziet hij juist als een uitdaging. Hij is stressbestendig geeft hij aan en gaat er graag voor.